poniedziałek, 7 listopada 2011

Aber Falls i Llandudno

Aber Falls

Kamienista plaża w Llandudno
Przy śniadaniu, które zjedliśmy w B&B blisko ruin zamku, towarzyszył nam niezmiernie miły właściciel, który niegdyś był ratownikiem w Snowdońskim Parku i opowiadał historie, jakich doświadczył podczas swojej służby i szczerze, to nie jedna uświadomiła nam, jak wiele mięliśmy szczęścia doświadczając grozy skalistych zboczy.

Ścianka w sam raz do wspinaczki

W drodze do kopalnii

Po śniadanku postanowiliśmy skoczyć do Llandudno. Spacer brzegiem morza i truskawki zajadane w słoneczny dzień były bardzo miłym doświadczeniem. Pogłębiliśmy je wycieczką do kopalni Great Orme Mines, w której wydobywa się miedź, ale najpiękniejsze to były widoki na piaski i rozpościerające się morze. Droga prowadząca do kopalni biegnie poprzez kręte i strome zbocze, nad którym górują skalisteściany regularnie wykorzystywane do wspinaczki.

Aber Falls
W drodze do Aber Falls
Wracając z Conwy drogą A55 na południe zatrzymaliśmy się przy Aber, by spacerem dojść do pięknego wodospadu Aber Falls (Rhaeadr Fawr). Przechodząc mostkiem nad, tworzącą się u podnóża wodospadu, rzeką doszliśmy do nieco mniejszego, ale równie imponującego.

A potem to już tylko przyjemność drogi powrotnej i podziwianie widoków Parku zza kierownicy. Do następnego razuJ